LPP miało 395,53 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w III kw. r.obr. 2022/2023

LPP odnotowało 395,53 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w III kw. roku obrotowego 2022/2023 (sierpień – październik 2022 r.) wobec 486,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk netto razem, przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 395,53 mln zł wobec 627,58 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 511,83 mln zł wobec 620,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 366,75 mln zł w III kw. wobec 3 134 mln zł rok wcześniej.

„W III kwartale 2022/23 grupa osiągnęła 4,4 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 39% r/r (porównując dane z działalności kontynuowanej). Wzrost przychodów grupa uzyskała dzięki rosnącym sprzedażom w każdej marce. Największą dynamikę przychodów i jednocześnie największą sprzedaż wartościową (1,7 mld zł, ok 40% całości sprzedaży) uzyskała marka Sinsay, dzięki intensywnym otwarciom nowych sklepów stacjonarnych, wejściu na nowe rynki w kanale on-line oraz utrzymującej się popularności zakupów w segmencie value-for-money. Wysoką dynamikę przychodów odnotowała również marka Mohito – dzięki dopasowaniu kolekcji do gustu i zapotrzebowania klientek (swetry, okrycia wierzchnie). Natomiast Reserved było drugą marką po marce Sinsay pod względem uzyskanych w III kwartale wielkości sprzedaży – m.in dzięki poprawie kolekcji męskiej (większy udział klasycznych modeli, odpowiednio dobrana ich kolorystyka i liczba)” – czytamy w raporcie.

Na wzrost przychodów grupy w III kwartale wpływ miała zarówno sprzedaż tradycyjnych sklepów jak i internetowych. Z kanału internetowego grupa uzyskała ponad 1,0 mld zł przychodów co stanowiło ok. 24% całości sprzedaży grupy. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży online tj. 23,3% r/r w III kwartale został osiągnięty dzięki rozwojowi sklepów internetowych na nowych rynkach, zwiększonym działaniom marketingowym w internecie podejmowanych przez grupę, a także rosnącym poziomie wykorzystania aplikacji mobilnych przez klientki/klientów, podano także.

W III kwartale 2022/23 Grupa wypracowała marżę brutto w wysokości 51,2% – niższą r/r o 7,1 pkt proc. ze względu na kilka czynników. Jednym z nich była wysoka baza III kwartału roku poprzednie go – wsparta odroczonym popytem po pandemii i korzystnymi dla spółki cenami zakupu kolekcji. Dodatkowo czynnikiem rozwadniającym marżę brutto w III kwartale 2022/23 był rosnący udział marki Sinsay w sprzedaży Grupy – marka ta charakteryzuje się najniższą marżą z pośród całego portfolio marek LPP. Również większe r/r promocje produktów pierwotnie przeznaczonych na rynki wschodnie oraz mniej korzystny kurs USD/zł, przyczyniły się do niższej r/r marży handlowej, wyjaśniono.

„Jednocześnie dzięki korzystnym trendom w sprzedaży i większym akcjom promocyjnym grupa zmniejszyła ilość zapasów w III kwartale 2022/23 w porównaniu z kwartałem wcześniejszym o 21,8% czyli o 1 mld zł. Natomiast r/r ze względu na wcześniejsze sprowadzenie całej kolekcji Jesień/Zima 2022/23 w obawie przed zawirowaniami w łańcuchu dostaw, grupa odnotowała wzrost zapasów o 17,5% (przy nieprzekształconej bazie)” – czytamy dalej.

Na sprawozdanie finansowe GK za III kwartał 2022/23 wpływ miały też koszty operacyjne poniesione przez grupę, które były wyższe o 49,4% r/r. Wzrost kosztów operacyjnych grupy był spowodowany rozwojem sieci sprzedaży stacjonarnej i online. Na wyższe koszty sprzedaży stacjonarnej wpływ miał większy udział czynszów zależnych od obrotu (przy wyższych obrotach r/r), osłabienie zł do EUR (czynsze są denominowane w EUR) oraz efekt indeksacji inflacyjnej czynszów. Dodatkowo wzrost r/r płacy minimalnej oraz dostosowanie liczby zatrudnionych osób do poziomu sprzedaży spowodowały wzrost kosztów personelu. Jednocześnie wyższe koszty energii i inflacyjny wzrost cen usług obcych spowodował wzrost r/r pozostałych kosztów funkcjonowania sklepów. Na wyższe koszty operacyjne r/r wpłynęły również wyższe wydatki na marketing online oraz koszty logistyczne wynikające ze zwiększonych poziomów zapasów, podało także LPP.

Na wyniki GK na poziomie pozostałych przychodów operacyjnych w III kwartale 2022/23 wpływ miało też jednorazowe zdarzenie, polegające na odwróceniu odpisu wartości ponad 100 sklepów w Ukrainie w wysokości 102 mln zł – podyktowane przywróceniem ich działalności biznesowej. W rezultacie powyższych, w tym niektórych nietypowych czynników w okresie rozliczeniowym, Grupa LPP osiągnęła zysk operacyjny na poziomie 512 mln zł wobec 620 mln zł rok wcześniej (porównując dane z działalności kontynuowanej). Rentowność operacyjna (marża EBIT) Grupy kształtowała się na poziomie 11,7% (wobec 19,8% w roku ubiegłym). W III kwartale 2022/23 grupa odnotowała ujemne saldo działalności finansowej netto – głównie z powodu kosztów odsetek kredytów i obligacji oraz ujemnych różnic kursowych (2 mln zł). W rezultacie GK LPP w III kwartale 2022/23 osiągnęła zysk netto z działalności kontynuowanej na poziomie 396 mln zł wobec 486 mln zł rok wcześniej, przy rentowności netto na poziomie 9,1% (wobec 15,5% w roku poprzednim), podsumowano.

W I-III kw. roku obrotowego (luty – październik 2022 r.) spółka miała 960,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 713 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 11 741,55 mln zł w porównaniu z 7 939,53 mln zł rok wcześniej. Zysk netto razem, przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 909,69 mln zł wobec 1 108,22 mln zł.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2022/2023 wyniósł 400,55 mln zł wobec 706,81 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Źródło: ISBnews

Artykuł LPP miało 395,53 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w III kw. r.obr. 2022/2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *