CD Projekt miał 105,05 mln zł zysku netto, 122,61 mln zł zysku EBIT

CD Projekt miał 105,05 mln zł zysku netto, 122,61 mln zł zysku EBIT

CD Projekt odnotował 105,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2021 r. wobec 146,76 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Segment CD Projekt Red wypracował 109,6 mln zł zysku (spadek o 22,4%), zaś segment Gog.com osiągnął stratę w wysokości 4 459 tys. zł.

„Grupa CD Projekt wygenerowała w pierwszym półroczu 2021 r. skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w wysokości 308 446 tys. zł, co jest wynikiem o 51 850 tys. zł (20,2%) wyższym niż w analogicznym okresie 2020 r. Największy wpływ na uzyskany poziom zysku brutto na sprzedaży miały zyski z cechującej się dużą rentownością dystrybucji gier 'Cyberpunk 2077′ oraz 'Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami” – czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 122,61 mln zł wobec 156,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 470,62 mln zł w I poł. 2021 r. wobec 364 mln zł rok wcześniej.

„Największy udział w przychodach (78,0%) Grupy CD Projekt w minionym półroczu miały przychody ze sprzedaży produktów o łącznej wartości 366 986 tys. zł (wzrost o 54,4% względem okresu porównawczego). Za zdecydowaną większość sprzedaży w omawianej kategorii odpowiadał segment CD Projekt Red, wypracowując 359 938 tys. zł przychodów w ramach:

 * przychodów licencyjnych z dystrybucji gry 'Cyberpunk 2077′;

 * przychodów licencyjnych z kontynuowanej sprzedaży gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami 'Serca z Kamienia’ oraz 'Krew i Wino’, w tym wersji na platformę Nintendo Switch;

 * zmniejszenia salda niewykorzystanych rezerw na korekty premierowych raportów licencyjnych gry 'Cyberpunk 2077′ o 39 521 tys. zł;

 * przychodów wygenerowanych w ramach projektu Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’;

 * przychodów licencyjnych z dystrybucji na platformach cyfrowych gry 'Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści’ (wydanej w czerwcu 2021 roku na urządzeniach z systemem Android);

 * przychodów licencyjnych związanych z grami 'Wiedźmin 2′ i 'Wiedźmin’ oraz przychodów licencyjnych z franczyz studia CD Projekt Red” – czytamy dalej w raporcie.

W I półroczu br. CD Projekt skupiał się na usprawnieniu rozgrywki „Cyberpunka 2077”. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store, przypomniano w komunikacie.

„Serwisowanie 'Cyberpunka’ w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami 'Cyberpunka 2077′ i 'Wiedźmina 3′ oraz nad dodatkiem do 'Cyberpunka’” – powiedział prezes Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

Jak podkreślił wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz, nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka”, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto.

W I półroczu 2021 r. wskaźnik rentowności netto grupy wyniósł 22,3% wobec 40,3% rok wcześniej, a segmentu CD Projekt Red – odpowiednio: 29,5% wobec 54,2%.

„Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy – saldo środków pieniężnych i posiadanych przez spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych” – dodał Nielubowicz.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 110,37 mln zł wobec 141,27 mln zł zysku rok wcześniej.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.

Źródło: ISBnews

Artykuł CD Projekt miał 105,05 mln zł zysku netto, 122,61 mln zł zysku EBIT pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Opublikuj komentarz