Ile trwa pozycjonowanie stron?

Inwestując w kampanię marketingową, liczymy na spektakularne efekty, najlepiej z dnia na dzień. Jednak w przypadku poszczególnych narzędzi czas oczekiwania na rezultaty może się znacząco różnić. Pozycjonowanie stron stanowi akurat metodę dla cierpliwych, ale w dłuższym horyzoncie czasowym wytrwałość zdecydowanie popłaca. Dowiedz się, ile trzeba będzie poczekać na wymierne korzyści.

Kiedy pozycjonowanie stron przyniesie widoczne rezultaty? Poznaj najważniejsze czynniki

Po pierwsze środowisko Google pozostaje w ciągłym ruchu. Rządzą nim mechanizmy, które oddziałują na wszystkie źródła, m.in. Twoją stronę internetową. Musisz dostosować się do tych warunków i podejmować działania pozwalające na zwiększenie widoczności swojej marki. O tym, jak długo potrwa ten proces, decydują następujące czynniki:

  • wiek domeny,
  • poziom konkurencji w Twojej branży,
  • zawartość strony,
  • przebieg optymalizacji on-site i off-site,
  • ilość treści i ich struktura.

Z powyższej listy możesz wywnioskować, że na niektóre kwestie nie masz wpływu. Za przykład może posłużyć chociażby wiek domeny. Masz do dyspozycji warunki uzyskane od firmy hostingowej. Oczywiście możesz pokusić się o zakup starszej domeny z bogatą historią. Cena może jednak okazać się dość wygórowana. Poza Twoją kontrolą pozostaje skala konkurencji. Możesz jedynie zaakceptować zasady, na których przyszło Ci rywalizować z innymi firmami. Cała reszta czynników pozostaje w Twoich rękach.

Kiedy zobaczę efekty generowane przez pozycjonowanie stron?

Niezależnie od branży uczciwie jest przyznać, że namacalne rezultaty pojawią się po upływie kilku miesięcy. Czasem wystarczą 3 miesiące, aby dostrzec wyraźny wzrost, a w niektórych okolicznościach walka o pozycje może trwać nawet rok albo dłużej.

Możesz spodziewać się, że w dłuższym horyzoncie czasowym rezultaty będą podzielone na kilka etapów. Najpierw dostrzeżesz, że Twoja strona jest klasyfikowana coraz wyżej w ramach wybranych fraz kluczowych. Postępy w tej materii możesz monitorować przy pomocy narzędzi przeznaczonych dla pozycjonerów.

Wzrost widoczności pociągnie za sobą wzmożony ruch na Twojej stronie internetowej. W tym przypadku doskonałym narzędziem do pomiaru okaże się Google Analytics. Wśród osób odwiedzających witrynę pojawią się również klienci. Musisz obserwować ich aktywność, wyciągać wnioski i wprowadzać zmiany. Być może nieodzowna okaże się drobna przebudowa struktury strony, aby stała się ona bardziej przystępna dla użytkowników.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron stanowi proces, który nigdy się nie kończy. Jeżeli dotrzesz na szczyt wyników wyszukiwania i osiądziesz na laurach, konkurencja z pewnością wykorzysta Twoją bierność. Gdy dostaniesz się na pierwszą stronę, musisz zadbać o to, by tam pozostać.

Czy pozycjonowanie stron może przebiegać szybciej?

Przedstawionym działaniom bliżej jest do maratonu niż sprintu. Nie da się mieć efektów tu i teraz. Nawet osiągnięcie spektakularnych sukcesów w przeciągu miesiąca wydaje się nierealne. Możesz jednak usprawnić przebieg całego procesu w dłuższym horyzoncie czasowym. Warto zacząć od rzetelnego audytu, na podstawie którego powstanie kompleksowa strategia. Później wdrażaj wiele nowych treści i korzystaj ze wsparcia doświadczonego pozycjonera. Zadbaj też o niezakłócony przepływ informacji pomiędzy osobami bądź działami zaangażowanymi w ten projekt.

Artykuł sponsorowany

Artykuł Ile trwa pozycjonowanie stron? pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *