CD Projekt pracuje nad technologiami pod Unreal do pierwszej części sagi wiedźmińskiej Polaris

CD Projekt pracuje nad technologiami pod silnik Unreal 5 do pierwszej części sagi wiedźmińskiej Polaris, co razem z produkcją gry powinno zabrać więcej niż 3 lata, planowane dla kolejnych odsłon sagi, poinformował prezes Adam Kiciński. 

„Pierwsze trzy gry, jakie chcemy wydać to Polaris, Sirius (nad którymi już trwają prace) i Canis  Majoris, ale niekoniecznie w tej kolejności. O szczegółowych terminach będziemy mówić, jak będziemy gotowi” – powiedział Kiciński podczas telekonferencji. 

Zaznaczył, że grupa zaprezentowała w aktualizacji strategii kierunki swojej długoterminowej wizji.

„Zapowiedzieliśmy trzy gry wiedźmiński w pipeline, nad dwoma trwają już prace. To Polaris i Sirius. Dla Polaris przygotowujemy technologie. To pierwszy projekt, który zostanie wydany na nowym silniku Unreal 5. Jest konieczność dodatkowych prac, aby ta technologia była odpowiednia do projektu z otwartym światem, napędzanym historią. Do tego projektu musimy na pewno dołożyć dodatkowy wysiłek. Kolejne odsłony Polaris powinny już iść płynniej, kiedy technologia, narzędzia już będą funkcjonowały” – wskazał prezes.

Zaznaczył, że część narzędzi CD Projekt już posiada, były wykorzystywane w silniku Red i są przygotowywane do pracy w Unreal 5. Jednak inne technologie muszą być dopiero stworzone.

„Jesteśmy we wstępnej fazie tego procesu. W poprzednich projektach, kiedy przygotowywaliśmy technologie, to prace nad nimi i grami razem zabierały 4 do 5 lat. Jednak nie podajemy takiego timingu w przypadku tego projektu” – dodał Kiciński.

Jednocześnie zaznaczył, że tej chwili spółka nie jest gotowa, aby podawać bardziej dokładne daty harmonogramu gier.

„Zaczęliśmy preprodukcję Polaris w I kwartale tego roku. Jest w pierwszej fazie developmentu” – wskazał Kiciński.

W marcu CD Projekt podał, że zawarł z Epic Games International S.à r.l. umowę licencyjną i partnerską dotyczącą zasad korzystania przez spółkę z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, podała spółka. Pierwszym tytułem korzystającym z tego silnika będzie nowo zapowiedziana gra z serii „Wiedźmin”.

W aktualizacji strategii CD Projekt przewiduje m.in. realizowanie trzech „unikalnych, silnych i trwałych” franczyz. Planuje kontynuację wykorzystywania uniwersum „Wiedźmina” (3 projekty) i Cyberpunka 2077″ (1 projekt) oraz nowe, oryginalne IP – „Projekt Hadar”. Zarząd zapowiedział także otwarcie nowego studia w Ameryce Północnej, dodanie multiplayera do większości przyszłych projektów oraz dalszą ekspansję franczyz w stronę filmu i telewizji.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz superprodukcja „Cyberpunk 2077”.

Źródło: ISBnews

Artykuł CD Projekt pracuje nad technologiami pod Unreal do pierwszej części sagi wiedźmińskiej Polaris pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *