LPP miało 109,5 mln zł zysku netto, 551 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2023/2024

LPP odnotowało 109,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. r.obr. 2023/2024 (luty-kwiecień 2023) wobec 268 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 230,7 mln zł wobec 117 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 551 mln zł wobec 369 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 639,4 mln zł w I kw. 2023/2024 wobec 3 034,2 mln zł rok wcześniej.

„W I kwartale 2023/24 Grupa osiągnęła 3,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, tj. o ok. 20% więcej niż w poprzednim roku. Wzrost przychodów  Grupa  uzyskała  dzięki  rosnącym sprzedażom w każdej marce. Największe  przychody  w  ujęciu  nominalnym  odnotowała  marka  Sinsay  (1,5  mld  zł,  42% całości  sprzedaży).  Intensywne  otwarcia nowych sklepów stacjonarnych marki, wejścia  na  nowe  rynki  oraz  utrzymująca  się popularności zakupów w segmencie value-for-money to czynniki które przyczyniły się do wzrostu przychodów. Drugą marką pod względem  wielkości  sprzedaży  w  ujęciu nominalnym  była  marka  Reserved,  której sprzedaż  wsparta  była  pozytywnym  przyjęciem przez klientki oraz klientów kolekcji zarówno damskiej jak i męskiej” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Spółka podała, że w  I  kwartale  2023/24  Grupa  wypracowała  marżę  brutto  w  wysokości  49,6%  –  niższą r/r o 1,4 pkt proc. głównie ze względu na rosnący  udział  marki  Sinsay  w  przychodach (która  charakteryzuje  się  najniższą  marżą z pośród całego portfolio marek LPP) oraz prowadzone akcje promocyjne wspierające sprzedaż marek Grupy w I kw.  Dodatkowo  na  marżę  brutto wpływ  miał  mniej  korzystny  r/r  kurs  USD/PLN.

„W rezultacie GK LPP w I kwartale 2023/24 osiągnęła  zysk  netto  z  działalności  kontynuowanej na poziomie 112 mln zł wobec 27 mln zł rok wcześniej, przy rentowności netto na poziomie 3,1% (wobec 0,9% w roku poprzednim)” – podano także

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 183 mln zł wobec 123,8 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews

Artykuł LPP miało 109,5 mln zł zysku netto, 551 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2023/2024 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *