Ferro miało 12,62 mln zł zysku netto, 24,3 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2023

Ferro odnotowało 12,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 18,6 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 20,07 mln zł wobec 26,55 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 24,3 mln zł wobec 30,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 182,63 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 224,21 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2023 r. spółka miała 30,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 39,95 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 390,06 mln zł w porównaniu z 479,91 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 53,2 mln zł wobec 66,5 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

„W wynikach II kw. i całego I półrocza 2023 widoczna jest kontynuacja, a nawet wzmocnienie niektórych negatywnych trendów, które zapoczątkowane zostały w drugim półroczu ub.r. – jednocześnie mamy tu efekt wysokiej bazy, bo porównujemy się do wyjątkowo dobrego pierwszego półrocza minionego roku. Tymczasem sytuację rynkową w wielu branżach gospodarki, w tym w naszej, należy obecnie określić jako wymagającą. Popyt uzależniony jest od wielu czynników, z których duża część sprowadza się do obniżonych nastrojów konsumenckich i poziomu dochodu rozporządzalnego w efekcie nadal wysokiej inflacji” – skomentował prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.

„Widzimy też odroczony efekt spowolnienia w branży budowlano-montażowej i dalszą niepewność, a także wstrzymywanie decyzji o remontach oraz decyzji zakupowych w segmencie źródeł ciepła w związku z niejasnościami dot. przyszłości stosowania gazu oraz zawiłością zasad ogłaszanych programów wspierających termomodernizację i wymianę źródeł ciepła. Dotyczy to przede wszystkim naszego największego i najbardziej dojrzałego rynku, jakim jest Polska, ale z podobnymi problemami w mniejszym lub większym stopniu boryka się cały region. Tu ponownie chcielibyśmy zwrócić uwagę na to, jak istotna jest szeroko pojęta dywersyfikacja. Sprzedaż zagraniczna stanowi większą część naszych przychodów, a stale umacniana pozycja rynkowa wspierana sprawną dystrybucją zagraniczną pozwala nam na realizację celów biznesowych w tak wymagającym otoczeniu” – dodał.

Prezes podkreślił, że kluczowa jest także ciągła praca nad sferą kosztową, elastycznością operacji i wykorzystywaniem synergii w ramach Grupy, czego efektem jest utrzymanie satysfakcjonującej rentowności pomimo niższego poziomu sprzedaży.

„Nie rozpatrujemy sytuacji w branży i Grupie Ferro w krótkim terminie, lecz w perspektywie co najmniej kilku lat naprzód. Ze środowiskiem wysokiej inflacji na niektórych rynkach w dalszym ciągu będziemy mieć do czynienia w kolejnych kwartałach, z drugiej strony natomiast w średnim terminie można się spodziewać pozytywnych efektów programów pomocowych, takich jak 'Bezpieczny kredyt 2%’ czy 'Mój prąd 5.0′, dlatego staramy się odpowiednio dostosowywać naszą ofertę i stale umacniać pozycję w kraju i w regionie. Niezmiennie stawiamy na przynoszącą efekty dywersyfikację geograficzną i produktową, kontynuując realizację długoterminowych założeń Strategii F1R2” – stwierdził także Gątkiewicz.

Przykładem jest reorganizacja sprzedaży zagranicznej dzięki otwarciu centrum logistycznego w Rumunii, postępujące wdrażanie systemu ERP w Grupie czy niedawne przejęcie Heating Polska. Transakcję tę traktujemy jako dobrą okazję biznesową i kolejny – po przejęciu Termetu i Testera – element budujący pozycję i know-how w segmencie nowoczesnych źródeł ciepła, którego perspektywy, pomimo przejściowego spowolnienia, Grupa ocenia jako bardzo atrakcyjne, wymienił prezes.

W I poł. 2023 roku wartość sprzedaży zagranicznej Grupy przekroczyła 240 mln zł. Przychody na rynku polskim wyniosły w omawianym okresie 149,8 mln zł. Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła w I poł. 2023 roku 193,3 mln zł (wobec 224 mln zł rok wcześniej), w segmencie armatury instalacyjnej 134,8 mln zł (wobec 153,0 mln zł), a w źródłach ciepła 54,2 mln zł (wobec 94 mln zł rok wcześniej), wymieniono w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 4,88 mln zł wobec 7,67 mln zł zysku rok wcześniej.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2022 r. miało 914,9 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews

Artykuł Ferro miało 12,62 mln zł zysku netto, 24,3 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *