Answear wstępnie zwiększył przychody o 16,7% r/r do 272,6 mln zł w III kw. 2023

Answear zanotował 272,6 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w III kw. 2023 r., co oznacza wzrost o 16,7% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W III kw. sprzedaż online wzrosła o 13,5% r/r, osiągając 276,3 mln zł.

Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy br. wyniosły wg MSSF 827 mln zł i wzrosły o 36,1% r/r. Sprzedaż online wyniosła w tym czasie 827 mln zł i wzrosła o 36,2% r/r, czytamy w komunikacie.

„Za nami wymagający III kw., w którym dostrzegliśmy pierwsze objawy spowolnienia w branży i słabnącego popytu konsumenckiego. Oprócz tego nie pomogło nam przedłużające się lato i wysokie temperatury we wrześniu w Polsce oraz w pozostałych krajach, w których prowadzimy działalność. W efekcie dynamiki wzrostu sprzedaży w III kw. br. nie są tak imponujące jak w poprzednich okresach, niemniej udaje nam się wciąż utrzymywać wzrosty na dwucyfrowym poziomie” – skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

W I połowie 2023 r. Answear.com zrealizował sprzedaż powyżej zakładanych planów, czego efektem było wejście w okres wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23, a w konsekwencji z niskim poziomem zapasów. Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, że spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji, podano także.

„Oprócz niesprzyjających warunków makroekonomicznych oraz pogodowych warto odnotować również bardziej wymagającą bazę III kw. 2022 r., która również wpłynęła na niższe dynamiki wzrostu w III kw. 2023 r. Pozostajemy jednak optymistami patrząc łącznie na ostatnie 9 miesięcy br. odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co stawia nas w gronie najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie” – dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Answear wstępnie zwiększył przychody o 16,7% r/r do 272,6 mln zł w III kw. 2023 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *