Ten Square Games miał 86,08 mln zł zysku netto w I poł. 2021

Ten Square Games odnotował 86,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2021 r. wobec 60,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 94,62 mln zł wobec 66,98 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA wyniósł 100,31 mln zł wobec 68,41 mln zł rok wcześniej. EBITDA skorygowana wyniosła 111,98 mln zł w I poł. br. wobec 76,85 mln zł rok wcześniej. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 339 mln zł w I półr. 2021 r. wobec 264,64 mln zł rok wcześniej.

„Skonsolidowany zysk netto Grupy za I półr. 2021 roku wyniósł 86,1 mln PLN w porównaniu do 61 mln zysku osiągniętego w pierwszym półroczu 2020. Z kolei podstawowy miernik wyników używany przez Grupę, czyli skorygowana EBITDA, wyniósł 112 mln zł i był wyższy o 35,1 mln zł (to jest 46%) niż w analogicznym okresie roku ubiegłego” – czytamy w raporcie. 

Jak wyjaśnia spółka w I półr. 2021 roku przychody TSG wzrosły, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, o 74,4 mln zł, to jest o 28%, głównie dzięki mającemu globalną premierę w sierpniu 2020 r. tytułowi 'Hunting Clash’, który w bieżącym okresie osiągnął przychody w wysokości 57,2 mln zł.

Jak podano, tytuł ten jest intensywnie rozwijany przez zespół produktowy, który koncentruje się na oferowaniu nowych funkcjonalności oraz działaniach live-ops, mających na celu zwiększenie atrakcyjności gry dla istniejących i nowo pozyskiwanych użytkowników.

„Płatności we flagowym tytule 'Fishing Clash’ wyniosły 246,6 mln zł i były wyższe o 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Stosunkowo niewielki wzrost wynika z tzw. „efektu bazy” – w pierwszej połowie 2020 r. spółka, wykorzystując sytuację na rynku (w wyniku globalnej pandemii wirusa COVID19 w II kw. 2020 r. przejściowo gwałtownie spadły przeciętne koszty płatnego pozyskiwania użytkowników) poniosła wyjątkowo wysokie nakłady marketingowe, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów Fishing Clash w drugim kwartale 2020 roku.

W 2021 roku wydatki marketingowe na tytuł 'Fishing Clash’ wyniosły 47,3 mln zł (I połowa 2020 r.: 88,8 mln zł), stąd relatywnie niewielki wzrost przychodów tego tytułu. Istotna część z graczy pozyskanych do 'Fishing Clash’ w II kw. 2020 r. wciąż jest (i pozostanie) aktywnie zaangażowana w grę, natomiast niektórzy użytkownicy nie korzystają już z tego tytułu, zatem spadek płatności w poszczególnych miesiącach 2021 roku nie jest zaskoczeniem, zaznaczono. 

Kolejny tytuł grupy, gra 'Let’s Fish’, również radził sobie dobrze, generując w pierwszym półroczu 2021 roku płatności na poziomie przeszło 7,9 mln zł – to jest 6% niższym niż w rekordowym w historii I półr. 2020 r. Gra ta nie wymaga ponoszenia nakładów marketingowych, zatem uzyskiwana marża istotnie kontrybuuje do wyniku finansowego Grupy.

„Następna gra, 'Wild Hunt’, wygenerowała w I półr.  2021 płatności na poziomie 7 mln zł – to jest 12% niższym niż w rekordowym w historii I półr. 2020 r. Spadek wynika w dużej mierze z zaprzestania od IV kw. 2020 r. wspierania tego tytułu wydatkami marketingowymi” – czytamy także. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półr. 2021 r. wyniósł 87,45 mln zł wobec 61,25 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa, którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Ten Square Games miał 86,08 mln zł zysku netto w I poł. 2021 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *