Sprzedaż ogółem Biedronki liczona w PLN wzrosła o 10,4% r/r w II kw. 2021

Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w PLN, o 10,4% r/r w II kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 9,8% r/r do 3 594 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) wzrosła w tym okresie o 8,8% r/r.

W całym I półroczu br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 9,8%, w tym LFL – o 7,7%, natomiast liczona w euro zwiększyła się o 6,8% r/r i wyniosła 6 981 mln euro, podano.

„Biedronka zwiększyła dynamikę sprzedaży w całym okresie, osiągając w I półroczu 7,7% LFL. Ponowne otwarcie kraju i pozytywny popyt konsumencki zwiększyły skuteczność kampanii handlowych realizowanych przez markę i pozwoliły naszej głównej spółce na ochronę marży EBITDA” – czytamy w komunikacie.

Wynik EBITDA sieci Biedronka w I półr. br. wyniósł 624 mln euro, co oznacza wzrost o 6% (+9% przy stałym kursie walutowym). Marża EBITDA wyniosła 8,9% wobec 9% rok wcześniej, podano także.

W I poł. 2021 r. wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 12,6% r/r do 715 mln euro. Marża EBITDA grupy wyniosła 7,2% wobec 6,8% rok wcześniej. Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 6,3% r/r do 9,9 mld euro (a przy stałym kursie walutowym – o 8,8% r/r); wzrost LFL wyniósł 6,6%.

Capex na sieć Biedronka wyniósł 120 mln euro w I poł. br. (i stanowił 60% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 61 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 43% nakładów grupy).

W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 53 sklepy (39 netto) i przebudowała 153 lokalizacje, zwiększając sieć do 3 154 placówek na koniec czerwca. Powierzchnia handlowa wzrosła do 2,16 mln m2 z 2,12 mln m2 na koniec 2020 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Sprzedaż ogółem Biedronki liczona w PLN wzrosła o 10,4% r/r w II kw. 2021 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *