Ten Square Games miał 40,54 mln zł zysku netto, 61,77 mln zł zysku EBITDA

Ten Square Games odnotował 40,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2022 r. wobec 86,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 46,84 mln zł wobec 94,62 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 61,77 mln zł w I poł. br. wobec 100,29 mln zł zysku rok wcześniej.

„Cel EBITDA skorygowana dla programu motywacyjnego opartego na akcjach na 2022 rok wynosi 251 330 811 zł (uchwała rady nadzorczej z kwietnia 2021 roku). Zgodnie z zasadami programu, akcje zostają wyemitowane tylko i wyłącznie w sytuacji gdy EBITDA osiągnie/przekroczy zakładany próg. EBITDA wyliczona zgodnie z definicją programu za okres 1-6.2022 wynosi 70,6 mln zł i w związku z potencjalnym brakiem realizacji założonego celu, jednostka dominująca zdecydowała o nierozpoznawaniu kosztu programu w pierwszym półroczu 2022 roku. W przypadku osiągnięcia progu na koniec roku, koszt programu zostanie rozpoznany w sprawozdaniu rocznym” – czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 274,48 mln zł w I poł. 2022 r. wobec 339 mln zł rok wcześniej.

„W pierwszym półroczu 2022 r. płatności użytkowników gier Grupy Ten Square Games były niższe o 18% niż w analogicznym okresie 2021 roku. Z powodu wojny w Ukrainie, na początku marca 2022 roku Grupa zablokowała dystrybucję, marketing oraz możliwość płacenia we wszystkich kluczowych grach Grupy na terytorium Rosji i Białorusi. Udział rynku rosyjskiego w płatnościach 2021 roku wyniósł ok. 6,5% dla gry Fishing Clash i 2,5% dla gry Hunting Clash. Zamknięcie rynku miało bezpośredni wpływ na spadek płatności, ale także pośredni efekt na osłabienie zaangażowania graczy i rotacje w tzw. klanach przez wykluczenie rosyjskich użytkowników” – czytamy w komunikacie.

Najbardziej rozpoznawalny tytuł Grupy – Fishing Clash zanotował spadek płatności w pierwszym półroczu, czego przyczyną są zarówno czynniki zewnętrzne jak i wewnętrzne, z ich kulminacją w maju tego roku, podano także.

„W pierwszym półroczu tego roku cała branża mierzyła się z problemem bardzo niestabilnego otoczenia. Koniec obostrzeń pandemicznych spowodował trudności i wzrost kosztów pozyskiwania nowych użytkowników. To powoduje, że osiągnięte wyniki są poniżej naszych oczekiwań. Włożyliśmy dużo pracy w poprawę naszych zdolności operacyjnych, czego efekty obserwujemy w pierwszych miesiącach trzeciego kwartału. Skrócenie czasu dostarczania nowych rozwiązań dla graczy przekłada się na wzrost płatności obserwowany od końca maja. Przy tak zmiennej sytuacji rynkowej, nadal kluczowe jest kontrolowanie własnego biznesu. Dodatkowo pozytywnym czynnikiem są dobre wyniki spółek, w które zainwestowaliśmy w poprzednich okresach, m.in. studia Rortos” – powiedział prezes Ten Square Games Maciej Zużałek, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 40,34 mln zł wobec 87,45 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Ten Square Games miał 40,54 mln zł zysku netto, 61,77 mln zł zysku EBITDA pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *