Orange Polska: Liczba indyw. klientów ofert konwergentnych: +8,4% w I kw.

Liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych Orange Polska zwiększyła się o 20 tys. netto, tj. 8,4% r/r w I kw. 2021 r., podała spółka. Na koniec marca br. ich liczba wyniosła 1 503 tys. Z kolei liczba usług telefonii komórkowej (karty SIM) zwiększyła się w tym okresie o 2,4% r/r do 15 800 tys.

„Liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w I kw. 2021 roku o 20 tys., tj. 8% w ujęciu rocznym. Na koniec marca, 66% indywidualnych klientów dostępu szerokopasmowego było abonentami ofert konwergentnych (wobec 63% rok wcześniej). Dynamika wzrostu ARPO z usług konwergentnych zwiększyła się do 4,6% w ujęciu rocznym, a wskaźnik ten osiągnął poziom 109,6 zł, co było wynikiem strategii nastawionej na wartość oraz rosnącego udziału usług światłowodowych” – czytamy w komunikacie.

Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła w I kw. 2021 roku o 9 tys., tj. 3,6% r/r. Przyczynił się do tego duży przyrost bazy klientów usług światłowodowych, która dzięki 54 tys. przyłączeń netto zwiększyła się o 38% w ujęciu rocznym.

„Udział klientów usług światłowodowych w całkowitej bazie klientów internetu stacjonarnego osiągnął już 29%. Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie dostępu szerokopasmowego wzrósł o 3,7% w ujęciu rocznym, do poziomu 58,8 zł. Do wzrostu tego wskaźnika przyczyniły się dwa kluczowe czynniki: wprowadzone w 2019 roku podwyżki cen oraz rosnący udział klientów światłowodowych. Klienci tych usług generują najwyższy średni przychód na ofertę (69,1 zł w 1 kw. 2021 roku), głównie ze względu na większy udział usługi telewizyjnej, rosnącą popularność wyższych prędkości usługi oraz rosnący udział klientów z domków jednorodzinnych (gdzie cena usługi jest wyższa w celu pokrycia wyższego kosztu budowy sieci)” – czytamy dalej.

W I kw. br. liczba aktywacji netto komórkowych abonamentowych usług głosowych wyniosła 88 tys. (wobec 62 tys. w I kw. 2020 roku), co było odzwierciedleniem dobrych wyników zarówno na rynku konsumenckim, jak i biznesowym, podkreślił operator.

„Pomimo niekorzystnego wpływu roamingu, nastąpiła dalsza poprawa trendu ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych. W I kw. 2021 roku wskaźnik ten zmniejszył się w ujęciu rocznym o 2,9% wobec spadku o 3,9% w analogicznym okresie 2020 roku, co było efektem naszej strategii cenowej ukierunkowanej na wartość. Z wyłączeniem roamingu, spadek ARPO z tych usług został ograniczony do zaledwie 0,7% r/r” – wskazano także.

Baza klientów usług przedpłaconych nadal się zmniejszała (o 77 tys. w pierwszym kwartale, do 4,8 mln), odzwierciedlając trend rynkowy związany ze spowodowanym pandemią ograniczeniem mobilności, co niekorzystnie wpływa na aktywność klientów i popyt na nowe karty pre-paid. Jednak wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych zwiększył się o 2,6% w wyniku wzrostu ruchu głosowego i transmisji danych, podkreślił Orange Polska.

„W stacjonarnych usługach głosowych utrata łączy netto w pierwszym kwartale wyniosła 62 tys. wobec 75 tys. rok wcześniej. Zasadnicze trendy prawie nie uległy zmianie: rośnie liczba klientów usług telefonii internetowej (VoIP), które wchodzą w skład pakietu Orange Love. Pomijając usługi VoIP, utrata łączy w dalszym ciągu odzwierciedla niekorzystne trendy strukturalne na rynku” – napisano także w komunikacie.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11 508 mln zł w 2020 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Orange Polska: Liczba indyw. klientów ofert konwergentnych: +8,4% w I kw. pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *