Kino Polska TV miało 8,74 mln zł zysku netto, 11,42 mln zł zysku EBIT w II kw. 2022

Kino Polska TV odnotowało 8,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 12,98 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 11,42 mln zł wobec 15,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 72,89 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 61,57 mln zł rok wcześniej.

W I-II kw. 2022 r. spółka miała 21,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 19,34 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 139,34 mln zł w porównaniu z 118,96 mln zł rok wcześniej.

„W I półroczu 2022 r. grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 139 336 tys. zł, co oznacza niemal 17% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W omawianym okresie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów – przychody z emisji zwiększyły się o 16% r/r, przychody z reklamy o 15% r/r, a wpływy ze sprzedaży licencji o 29% r/r. Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka wzrosły w analizowanym okresie o 19% r/r (+ 3 646 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 10% więcej przychodów z reklamy (+ 951 tys. zł), natomiast wzrost na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 18% (+ 1 234 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego na kanale Zoom TV są wyższe o 11% w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku ( +1 068 tys. zł). Grupa zanotowała także wyraźnie wyższe przychody z emisji, głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (17% wzrost r/r, +9 244 tys. zł)” – czytamy w raporcie.

W I półroczu 2022 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Czechy, Węgry czy Rumunia. Przychody z emisji wygenerowane przez segment Kanały marki Kino Polska osiągnęły 6% wzrost r/r +426 tys. zł. Przychody ze sprzedaży praw licencyjnych w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2022 r. wzrosły o niemal 29% r/r, co jest efektem większej aktywności sprzedażowej grupy na rynku polskim, wyjaśnia spółka.

W I półroczu 2022 r. segment Zoom TV wygenerował przychody wyższe niż w 2021 r. (+1 068 tys. zł), co jednak nie przełożyło się na wzrost jego rentowności z uwagi na zwiększone nakłady inwestycyjne na produkcje własne, wspierane poprzez wcześniej odroczone działania marketingowe. Jednakże, w ocenie zarządu, kombinacja tych inicjatyw długofalowo doprowadzi do zwiększenia widowni kanału, a co za tym idzie do sukcesywnej poprawy wyników finansowych kanału w kolejnych okresach, podano także.

„Osiągnięty przez Grupę Kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach na podobnym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021. Jest to przede wszystkim skutek porównywalnego wzrostu przychodów i kosztów w analizowanym czasie. Natomiast zanotowany w I półroczu 2022 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 11%. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 2 819 tys. zł) oraz Stopklatka (+ 1 943 tys. zł). EBITDA za analizowany okres 2022 r. wyniosła 57 314 tys. zł, co w porównaniu z I półroczem 2021 r. oznacza wzrost o 5%” – czytamy dalej.

W komunikacie prasowym spółka podała, że w I poł. 2022 roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74% r (SHR%, All 16-59, live) i była niższa o 9,3% r/r. Wynik ten jest częściowo efektem zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej. W II kw. widoczne było również zwiększone zainteresowanie widzów kanałami informacyjnymi, co wiąże się z wojną w Ukrainie, jednak skala tego zjawiska była mniejsza niż kwartał wcześniej. Na wynik oglądalności wpływa także ponowna dostępność innych niż telewizja form rozrywki po okresie pandemii.

Zmiana standardu nadawania telewizji naziemnej (tzw. refarming) przyniosła negatywny efekt na udziały niektórych kanałów grupy w oglądalności. Telewizja naziemna nadawana w nowym standardzie DVB-T2/HEVC dociera do zaledwie 84,5% gospodarstw domowych objętych pomiarem firmy badawczej Nielsen (stan na 28.06.2022 r.). Oznacza to, że znaczna część widzów jest pozbawiona technicznej możliwości odbierania kanałów naziemnych w nowym standardzie. Szacuje się, że w skali całego kraju poza zasięgiem telewizji naziemnej nadawanej w nowym standardzie znajduje się blisko 2,5 mln osób.

Wpływ refarmingu jest widoczny w przypadku kanału Stopklatka, którego oglądalność na koniec I półrocza br. wyniosła 1,33% (SHR%, All 16-59, live), tj. 13,1% mniej niż rok wcześniej.

Oglądalność Zoom TV – drugiego kanału naziemnego z oferty Grupy – wyniosła na koniec czerwca br. 0,57% (SHR%, All 16-59, live), tj. 5,6% więcej niż rok wcześniej. Kanał Zoom TV nadawany jest na MUX-8, którego refarming nie dotyczy. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował spadek oglądalności (SHR%, All 16-59, live) o 11,9% r/r.

„Ze spokojem patrzymy na drugą połowę roku, która dla rynku telewizyjnego jest zwyczajowo lepsza niż pierwsze 6 miesięcy. Pomimo zewnętrznych zawirowań kondycja rynku reklamowego pozostaje niezachwiana. Notujemy pełne obłożenie slotów reklamowych w naszych kanałach. Ponadto nasze przychody z emisji zabezpieczone są długoterminowymi umowami. Dodatkowo bezpieczeństwo i stabilność finansową zapewnia nam także sprzedaż praw licencyjnych. Łącznie w pierwszej połowie tego roku, emisja i sprzedaż licencji, stanowiły 61% przychodów grupy” – podsumował prezes Bogusław Kisielewski, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2022 r. wyniósł 2,14 mln zł wobec 7,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Kino Polska TV miało 8,74 mln zł zysku netto, 11,42 mln zł zysku EBIT w II kw. 2022 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *