CCC miało wstępnie 250 mln zł EBITDA
CCC odnotowało 250 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w II kw. 2021/2022, (tj. w okresie maj – lipiec 2021 r.) wobec 22 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane. Przychody w II kw. r. obr. wyniosły 2 036 mln zł wobec 1 452 mln zł rok wcześniej.
Zysk na działalności operacyjnej w II kw. br. w tym ujęciu wyniosła 112 mln zł wobec 130 mln zł zysku rok wcześniej, podano w komunikacie.
„Istotna poprawa marży brutto grupy, o przeszło 2,5 pkt proc. r/r. Wzrost głównie za sprawą odbudowy marży w CCC – mniejsza presja na wyprzedaże” – czytamy w komunikacie.
Spółka podała także, że udział e-commerce w przychodach grupy był na bardzo wysokim poziomie 44% (+4 pkt proc. r/r), pomimo pełnego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych. Sprzedaż w segmencie CCC była wyższa o 28% r/r i o 9% wobec II kw. 2019, przy istotnie zoptymalizowanej sieci sprzedaży.
„Kontynuowany rozwój nowej sieci off-price – sprzedaż z otwartych dotychczas 21 sklepów na poziomie blisko 40 mln zł. Podtrzymane plany uruchomienia łącznie ~65 sklepów do końca roku” – czytamy także.
Grupa odnotowała też spadek powierzchni handlowej o 2 tys. m2 (do 681 978 m2 według stanu na 31 lipca br.), głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC (likwidacje, pomniejszenia). Jednocześnie liczba sklepów zmniejszyła się łącznie o 50 w ujęciu rocznym do 992.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł CCC miało wstępnie 250 mln zł EBITDA pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.
Powered by WPeMatico