Jak założyć sklep internetowy tanio, szybko i dobrze?

Nowoczesne rozwiązania zyskują sobie coraz większą
popularność, powoli wypierając te tradycyjne. W ciągu ostatnich lat znacząco
wzrosła popularność zakupów online, a co za tym idzie, corocznie na rynku
pojawia się mnóstwo nowych sklepów internetowych, z których nie wszystkie
jednak są w stanie utrzymać się przez odpowiednio długi czas. Na założenie
sklepu internetowego pozwozić sobie może niemal każdy, a załatwienie
formalności z tym związanych nie jest zbyt skomplikowane i czasochłonne. Jakie
zatem kroki należy podjąć, by założyć swój własny internetowy biznes?

Jak działa sklep internetowy?

Podstawą każdego internetowego miejsca do zakupów jest
strona prezentująca ofertę sprzedażową. Większość sklepów zajmujących się
sprzedażą online posiada opcję wirtualnego koszyka, będącego odpowiednikiem
tego klasycznego dostępnego w sklepach stacjonarnych. Ze względu na
charakterystykę przebiegu transakcji, niezbędne jest także wyposażenie strony w
specjalny formularz, do którego przy zakupach niezbędne jest wprowadzenie przez
klienta danych do wysyłki zamówionego towaru. Ponadto dostępne są także opcje
dodatkowe, zawierające chaty, subskrypcje czy internetowa fora, na których
klienci mogą dzielić się między sobą nie tylko opiniami dotyczącymi sklepu, ale
również jakości i różnorodności oferowanych produktów.

Duża popularność zakupów online wynika nie tylko z faktu, że
są one bardzo wygodne i wymagają poświęcenia nieco mniej czasu niż zakupy
stacjonarne, ale również z możliwości znalezienia produktów, które często nie
są dostępne bezpośrednio w sklepie. Prowadzenie internetowej sprzedaży generuje
nieco mniejsze koszty niż placówki stacjonarne, a co za tym idzie, sprzedawane
online towary oferowane są w nieco niższych cenach.

Decydując się prowadzenie działalności w formie sprzedaży
online, warto pamiętać o tym, że nie jest ona precyzyjnie regulowana przez
przepisy prawne. Nie oznacza to jednak, że w takim przypadku nie pojawiają się
żadne ograniczenia. Nie jest ich dużo, jednak występują przede wszystkim w
odniesieniu do rodzaju oferowanych w sprzedaży produktów. W głównej mierze
dotyczą one:

  • broni i amunicji,
  • leków,
  • materiałów wybuchowych,
  • alkoholi,
  • niektórych nasion,
  • paliw,
  • substancji uzależniających,
  • walut,
  • środków ochrony roślin.

Decydując się na sprzedaż wymienionych wyżej produktów,
przed rozpoczęciem działalności koniecznie należy zapoznać się z ograniczeniami
przepisów prawa, które odnoszą się do obrotu tymi towarami.

Prowadzenie sklepu internetowego – wymagania

Prowadzenie internetowego biznesu nie wymaga spełniania wielu
warunków, są jednak pewne zasady, o których należy w tym przypadku pamiętać.
Przede wszystkim tego rodzaju działalność nie może być prowadzona bez serwera
oraz domeny. W tym celu warto skorzystać z pomocy dobrego informatyka, jeżeli
sami nie posiadamy stosownej wiedzy do samodzielnego wykonania zadania. Przyda
się również pomoc grafika, który zadba o wizualną stronę sklepu. To istotny
element promocyjny, a ciekawa grafika z pewnością nie jednego zainteresuje do
zapoznania się z ofertą sklepu. Osoby, które nie chcą korzystać ze wsparcia
informatyka i grafika, mogą zdecydować się na zakup gotowego oprogramowania do
sklepu internetowego z hostingiem (jest to jednak rozwiązanie dające nieco
mniejsze pole do popisu i oryginalności).

Sklep internetowy może być prowadzony w dowolnej formie z
jednym wyjątkiem – nie może być to spółka partnerska.

Zakładanie sklepu internetowego krok po kroku

Narzędzia zastosowane przy zakładaniu internetowego sklepu mają bardzo duży wpływ na jego działanie i funkcjonalność. Dlatego też do tworzenia planu prowadzenia sprzedaży online, należy podejść po przemyśleniu wielu istotnych kwestii. Jak założyć sklep internetowy krok po kroku? W pierwszej kolejności nową firmę należy zarejestrować w CEDIG (jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka cywilna) lub KRS (pozostałe formy prowadzenia działalności gospodarczej). W tym miejscu należy też decydować o tym, czy przedsiębiorca zamierza sprzedawać produkty objęte podatkiem VAT, czy też nie. Jeśli tak, to najpóźniej dzień przed oficjalnym rozpoczęcia sprzedaży, niezbędne jest podpisanie i złożenie formularza VAT-R do urzędu skarbowego odpowiadającego miejscu prowadzenia działalności.

Do konstruowania i projektowania strony internetowej, za
której pośrednictwem będzie prowadzona sprzedaż, należy podejść odpowiednio
wcześniej, aby mieć jeszcze czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek. Im
witryna jest ciekawsza, tym produkty,  które można za jej pomocą nabyć,
będą miały szanse trafić do szerszego grona odbiorców. Stronę można stworzyć od
podstaw bądź skorzystać z gotowych szablonów – warto jednak
podkreślić, że chcąc postawić na coś oryginalnego i niebanalnego warto
skorzystać z pierwszej możliwości.

Każdy sklep internetowy musi posiadać swoją domenę oraz
hosting. Domena będzie nazwą sklepu, która powinna być charakterystyczna i
rozpoznawalna, a przy tym łatwa do zapamiętania. To jeden z najważniejszych
etapów budowania wizerunku własnej marki w sieci, zatem warto podejść do niego
z dużą starannością i skrupulatnością, bez presji i zbędnego pośpiechu.

O czym jeszcze należy pamiętać, zakładając sklep internetowy?

Oto kolejne bardzo ważne elementy dla jego funkcjonowania:

  • regulamin – jest to obowiązek sprzedawcy wobec klienta, a co za tym idzie, nie można z niego zrezygnować. Powinien być dostosowany do profilu prowadzonej działalności, a także skonstruowany w sposób czytelny i zrozumiały dla każdego. Dla własnego bezpieczeństwa warto treść regulaminu skonsultować ze specjalistą (dzięki temu niego brzmienie nie powinno budzić większych zastrzeżeń), a także objąć monitoringiem zawarte w nim klauzule niedozwolone;
  • polityka ochrony prywatności, to jeden z najważniejszych elementów pozwalających na zbudowanie zaufania wobec marki (dodatkowo jest to jeden z obowiązków regulowanych przez prawo). Każdy sklep internetowy musi dbać o to, by dane klientów były w pełni bezpieczne;
  • e-merchandising to narzędzie pozwalające na doskonałe rozmieszenie i ekspozycję produktów oferowanych przez sklep. Dzięki temu oferta jest bardziej przejrzysta i czytelna dla klientów;
  • narzędzia promocyjne. Każda nowa działalność wymaga odpowiednie reklamy. Nic nie działa lepiej niż kupony rabatowe, bony, atrakcyjne promocje cenowe, karty lojalnościowe z atrakcyjnymi benefitami czy darmowa wysyłka przy określonej wartości zamówienia.

Jak ułatwić sobie założenie i prowadzenie internetowego
sklepu?

W związku ze zwiększającą się popularnością sprzedaży
internetowej, na rynku pojawia się coraz więcej firm, zajmujących się wsparciem
przedsiębiorców od strony technicznej, w prowadzeniu działalności online. Jedną
z takich firm jest shoper.pl.

To bardzo wygodne rozwiązanie, które nie tylko zdecydowanie skraca założenie sklepu internetowego, ale również dzięki dostępności wielu narzędzi, pozwala na jego dostosowanie do wymagań zdecydowanej większości przedsiębiorców. Osoby, decydujące się na shoper.pl bądź jakiekolwiek inne pokrewne rozwiązanie mogą liczyć nie tylko na wsparcie techniczne, ale również korzystać z aplikacji specjalnie powstałych na potrzeby sklepu online, nowoczesnych płatności czy najnowocześniejszych narzędzi (dzięki którym sklep może zostać zintegrowany między innymi z tak popularnymi platformami jak Allegro, Ceneo czy Subiekt).

Materiał Partnera

Artykuł Jak założyć sklep internetowy tanio, szybko i dobrze? pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *