CD Projekt miał 105,05 mln zł zysku netto, 122,61 mln zł zysku EBIT

CD Projekt odnotował 105,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2021 r. wobec 146,76 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Segment CD Projekt Red wypracował 109,6 mln zł zysku (spadek o 22,4%), zaś segment Gog.com osiągnął stratę w wysokości 4 459 tys. zł.

„Grupa CD Projekt wygenerowała w pierwszym półroczu 2021 r. skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w wysokości 308 446 tys. zł, co jest wynikiem o 51 850 tys. zł (20,2%) wyższym niż w analogicznym okresie 2020 r. Największy wpływ na uzyskany poziom zysku brutto na sprzedaży miały zyski z cechującej się dużą rentownością dystrybucji gier 'Cyberpunk 2077′ oraz 'Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami” – czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 122,61 mln zł wobec 156,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 470,62 mln zł w I poł. 2021 r. wobec 364 mln zł rok wcześniej.

„Największy udział w przychodach (78,0%) Grupy CD Projekt w minionym półroczu miały przychody ze sprzedaży produktów o łącznej wartości 366 986 tys. zł (wzrost o 54,4% względem okresu porównawczego). Za zdecydowaną większość sprzedaży w omawianej kategorii odpowiadał segment CD Projekt Red, wypracowując 359 938 tys. zł przychodów w ramach:

 * przychodów licencyjnych z dystrybucji gry 'Cyberpunk 2077′;

 * przychodów licencyjnych z kontynuowanej sprzedaży gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami 'Serca z Kamienia’ oraz 'Krew i Wino’, w tym wersji na platformę Nintendo Switch;

 * zmniejszenia salda niewykorzystanych rezerw na korekty premierowych raportów licencyjnych gry 'Cyberpunk 2077′ o 39 521 tys. zł;

 * przychodów wygenerowanych w ramach projektu Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’;

 * przychodów licencyjnych z dystrybucji na platformach cyfrowych gry 'Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści’ (wydanej w czerwcu 2021 roku na urządzeniach z systemem Android);

 * przychodów licencyjnych związanych z grami 'Wiedźmin 2′ i 'Wiedźmin’ oraz przychodów licencyjnych z franczyz studia CD Projekt Red” – czytamy dalej w raporcie.

W I półroczu br. CD Projekt skupiał się na usprawnieniu rozgrywki „Cyberpunka 2077”. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store, przypomniano w komunikacie.

„Serwisowanie 'Cyberpunka’ w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami 'Cyberpunka 2077′ i 'Wiedźmina 3′ oraz nad dodatkiem do 'Cyberpunka’” – powiedział prezes Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

Jak podkreślił wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz, nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka”, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto.

W I półroczu 2021 r. wskaźnik rentowności netto grupy wyniósł 22,3% wobec 40,3% rok wcześniej, a segmentu CD Projekt Red – odpowiednio: 29,5% wobec 54,2%.

„Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy – saldo środków pieniężnych i posiadanych przez spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych” – dodał Nielubowicz.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 110,37 mln zł wobec 141,27 mln zł zysku rok wcześniej.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.

Źródło: ISBnews

Artykuł CD Projekt miał 105,05 mln zł zysku netto, 122,61 mln zł zysku EBIT pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *