Bank Pekao w nowej strategii zakłada ok. 10% ROE i 42% wskaźnika C/I w 2024

Rada nadzorcza Banku Pekao zatwierdziła strategię na lata 2021-2024, podał bank. Główne cele strategiczne w perspektywie roku 2024 to osiągnięcie rentowności kapitału własnego (ROE) na poziomie ok. 10%, obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do poziomu 42%, a także 3,2 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej. Ambicją banku jest pozycja wśród najbardziej rentownych i efektywnych banków w Polsce.

„Naszym celem jest wzrost ROE dzięki dobrej sytuacji makroekonomicznej oraz inicjatywom wzrostowym i oszczędnościowym” – czytamy w prezentacji.

Pekao chce zwiększyć ROE do ok. 10% w 2024 roku wobec 4,5% na koniec 2020 r.

Wzrost i poprawa efektywności mają na celu osiągnięcie jednego z najwyższych wskaźników ROE w polskim sektorze bankowym w perspektywie 2024 roku. Silna pozycja kapitałowa będzie sprzyjać realizacji planowanego wzrostu i polityki dywidendowej, zaznaczono.

Bank podał, że głównymi katalizatorami wzrostu rentowności będą: transformacja cyfrowa (PeoPay, samoobsługa w kanałach zdalnych), personalizacja (nowe systemy CRM, analityka danych), a także doskonałość procesowa (procesy kredytowe, obsługa gotówki, proces hipoteczny).

Bank zakłada także, że wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) osiągnie poziom 42% w 2024 r. wobec 49% na koniec 2020 r.

„W zakresie kosztów będziemy w dalszym ciągu uwzględniać bieżącą efektywność i strategiczne działania celem optymalizacji” – czytamy w prezentacji.

Bank podał, że planuje wzrost nakładów na projekty strategiczne i rozwój biznesu (PeoPay, nowe systemy CRM, analityka danych). Z kolei po stronie oszczędności zakłada dalsze wzmocnienie efektywności sieci z wykorzystaniem transformacji cyfrowej i samoobsługi w kanałach zdalnych; wyzwolenie oszczędności na nieruchomościach i obrocie gotówkowym na skutek zmian w otoczeniu gospodarczym; optymalizację procesową tj. automatyzację procesów kredytowych i obsługi klientów.

Bank podał, że kierunki strategiczne znajdują odzwierciedlenie w 4 filarach: klient, wzrost, efektywność oraz odpowiedzialność.

„Będziemy bankiem uniwersalnym, bankiem pierwszego wyboru dla naszych klientów. Rozwiniemy zdalny model dystrybucji i obsługi klienta. Postawimy na efektywność kosztową i procesową. Urośniemy w najbardziej dochodowych segmentach rynku” – czytamy także w prezentacji.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 233 mld zł na koniec 2020 r.

Źródło: ISBnews

Artykuł Bank Pekao w nowej strategii zakłada ok. 10% ROE i 42% wskaźnika C/I w 2024 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Powered by WPeMatico

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *